Selasa, 21 Julai 2009

BLOG DAH SETTEL....

YAHOOO!!!!! semalam aku menggodek lg blog aku ni.....akhir nya berjaya juga dapat di kuar kan....ptg semalam cik asben baru blik dari k.L.....sapai kat umah dah isyak,jam 7.30 mlm.....waktu tu hujan pun lebat sangat serta dengan kilat petir....jam 8 malm ,aku ajak cik asben pi kedai di SEDCO beli pampers si hero dan juga barang2 dapur dah habis....

pagi tadi jam 5 aku dah bangun kelentung -kelentang masak nasi lemak kat dapur....tengok2 dah jam 6 pg baru siap....si hero aku pun dah bangun,terus mengadap tv pagi2 hari lagi....cik minah pula tak datang lagi...
jam 6.50 pg,cik asben pun berangkat ke sekolah....aku pun nak menjalankan kerja aku juga..yang bertimbun2 belum diselesaikan....tiba2,jam 7.30 pg elektrik mati pulak...adoi!!!!hangin betullah...pagi2 lagi dah tak ada elektrik....camane nak wat kejo ni.....semua guna letrik...tunggu punya tunggu,memang lambat lah nak ada letrik ni....jam dah pun kul 11.00 tak ada lagi...
nasib baik hari ni cuaca mendung je,tak lah panas sangat ...biasanya,kalu tengahri memng panas kalu tak pasang kipas...susah betul lah tak ada letrik ni,nak masak pun terbantut,nak menjahit pun tak boleh....mklumlah zaman sekarang ni semua nak ekspress...guna letrik semuanya...cuba bayangkan,kalu zaman mak2 kita dulu,memasak guna dapur kayu je...aku masih ingat lagi,kecik2 dulu pi cari kayu api dengan kakak2...dan kumpul bawah rumah...senang nak mask banyak2 guna dapur kayu je...tapi zaman tu aku kecik lagi...tapi sekarang ni dah tak guna lagi kayu api...kalu kenduri kawin pun guna khidmat katering...sekarang ni dah ada semua kemudahan...dulu menjahit guna mesin manual je..kayuh ngan kaki...tapi sekarang ni semua orang guna lektrik...tekan skit je trus jalan...tapi ,bila lektrik tak ada melopong lah jawabnya....tak dapat wat kejo apa2....macam aku hari ni..nasib baik lah nasi lemak pagi tadi masih ada..aku bedal yang tu je dengan si hero..cik asben pula ada meeting kat sekolah, jam 5 ptng baru balik...letrik pulak dah jam 4.30 baru ada...
ish-ish...banyak citer pulak aku ni..petang tadi aku pi beli kelapa umah sarimah...sambil2 tunggu dia ambik kelapa,cik asben ajak si hero pi main kat taman ...bila dapt main,apa lagi si hero ni,terus seronok lah...maklum lah dah lama tak kuar main taman...cik asben pulak busy memanjang...mami nya, pun busy juga...kuang-kuang....mengalahkan pak menteri sibuk nya aku
ni...huhuhu...
pagi esok aku masak menu nasi putih dengan lauk ayam kerutuk je...makan yang tu je lah esok..ok lah...mata pun dah nak tertutup ni...aku nak pi tidorkan si hero aku ni...dah merengek nak tidr...hujan pun lebat malam ni...cik asben pulak tak balik lagi pi jumpa kawan...busy memanjang je...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan