Terdapat ralat dalam alat ini

Rabu, 5 Ogos 2009

HUJAN RAHMAT

salam...alhamdulillah,akhirnya allah turunkan juga hujan rahmat pada malam ni...walaupun hujan tak lah selebat mana,tapi sudah cukup untuk sejuk kan bumi ni yg dah lama kemarau.....aku rasa dah hampir seminggu tak hujan..tanah dah kering kontang dan berdebu...pokok2 tanaman aku kat belakang umah dah nampak layu...tu pun aku dah siram tiap2 pagi dan petang..pokok limau purut aku pun dah tak nak tumbuh daun lagi...nampaknya kena beli baja esok ni..tadi pi bandar lahad datu pun lupa nak beli baja...

petang tadi aku pi lahad datu temankan cik hubby ada kerja kat sana...sambil2 bawa anak buah aku pi jalan2...sampai lahad datu dah pun kul 4.30 ptg...kami pi masjid dulu,pas tu baru pi beli barang2 sikit...tapi barang2 kat lahad datu ni mahal lah kalu nak banding dengan harga kat sandakan...boleh kata,beza dalam rm1 juga lah...aku tak beli banyak pun,hanya beli barang2 yg dah habis saja...tapi ikan bilis murah kat lahad datu...rm16 sekilo...kalu di sandakan harga di pasar rm18 sekilo..tapi kalu kat GIANT harganya rm24 sekilo....huhuhu...mahaiii sangat weiiii...cekik darah sungguh...

lepas beli barang2 dah hampir mghrib,si hero aku pulak melabur...kami pun pi masjid,sambil tunai kewajipan...pas tu,si hero ni nak makan KFC lah pulak....kami pi makan sekejap tunai permintaannya...pas makan,kami pun pi lah tempat majlis cik hubby pulak...niat di hati aku nak lepak kat kereta je..tapi cik hubby dok pujuk suruh pi makan juga...adoiiii,perut aku dah pun kenyang ni...camane nak makan ni....anak buah aku pun juga dah kenyang...tak mahu makan juga...segan juga kalu tak ambik makanan yang terhidang tu...(tak ada ape pun yang menarik,cuma yang ada mee goreng,bihun goreng,kepak ayam dan tembikai)....aku pun ambik lah sikit mee goreng dan buah tembikai 3 potong...sedap juga mee goreng nya...huhuhu...perut dah kenyang....tak boleh masuk lagi...

siap semua makan2 kami pun balik lah jam 9 malam....esok pagi nak masak nasi lemak ayam rendang lah...tapi larat ke???sekarang pun dah kul 12.30 tak tidur lagi...si hero pun tak tidur lagi juga...dok asyik tengok tv lagi...tak boleh jadi ni...kena tidur cepat ni,esok jam 5 dah nak kena bangun masak...huhuhu...penat nya....kalu tak masak ,kesian juga kat orang dok tertunggu2 nasi lemak aku....hahaha....mesti nasi lemak aku ni best...sebab anak tuan rumah aku ni tiap2 pagi dok tunggu nasi lemak aku...sapai 8 bungkus dia mintak nak beli dengan aku....itu tandanya nasi lemak aku best.....hehehe...jangan marah ya,kalu aku terlebih perah santan hari ni...agagaga...kalu aku tak perah sendiri,siapa lagi yang nak tolong perahkan....perasan betul lah aku ni...ok lah,aku nak pi tidor dulu...nanti lah esok2 aku citer lagi....itu pun kalu aku ni rajin nak menaip...

tapi esok cik hubby kata nak pi lahad datu lagi...nampak nya aku kena pi temankan lagi lah esok...larat ke aku nak pi lagi besok...bukannya dekat2 weiiii...jauh giler..1ookm lebih perjalanan nya...tak kuasa juga nak jalan hari2...tapi demi cik hubby tersayang,aku rela temankan nya....mana lah tahu...kalu aku tak pi teman kan,nanti ada orang lain pula yang pi teman kan....boleh buat aku jadi HANG JEBAT macam ni...huhuhuhu.....mintak2 lah di jauhkan...sapa tak sayang suami kan?????sudah 11 tahun hidup suka duka dengan nya...tak kan nak bagi suami kat orang macam tu je....huhuhu....sedih hati tau...ok lah selamt malam semua....jumpa lagi....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan